neděle 14. října 2007

Další týden

Pomalu končí druhý říjnový (a tedy i můj pracovní) týden. Podařilo se mi během něj dvakrát jet do práce na kole. Podruhé jsem to vzal zpět přes obchod se sportovním zbožím, kde jsem v rychlosti popadl přední světlo. To je nutnost, protože tma je teď už chvíli před sedmou. Naštěstí kolo mezitím nikdo neukradl. Stejně mi chybí např. zámek (cestuje lodí). Chybějící pumpičku jsem vyřešil v sobotu. Během vybírání si v Off Ramp Lukáš stihl vyměnit několik vět s prodavačem.

V pátek pršelo a tak jsem konečně vyrazil vláčkem a od vlaku autobusem, který zdarma vozí zaměstnance Googlu a Alzy. Vlak je pomalý a rychle bude nudný, tomu jak hlásili jména stanic jsem spíš nerozuměl (v CALTRAINu byli lepší). Autobus jsem našel a nic zvláštního se o něm říct nedá (já tvrdím, že vypadá jako autobus pohřební služby, protože je celý černý - Gabka; tenhle byl zrovna bílý, ale je pravda, že některé jezdí černé - Radim). Ve výsledku to funguje. Jen musí mít člověk drobáky na lístek (automat říká: žádné bankovky) a cesta dlouho trvá (víc než hodinu).

V práci se náš tým přestěhoval do jiné budovy. Stěhování je prý oblíbená kratochvíle, a proto se koná často. OK, firma rychle roste, a proto se týmy často přesunují, aby se vešly. Díky tomu jsme se s Gabkou nemohli najít, když pro mě v pátek odpoledne přijela. Hned v sobotu jsme zareagovali a koupili místní předplacené karty do mobilního telefonu, ať jsme příště na drátě. Celkově jsme v sobotu nic moc nepodnikali. Dopoledne bylo pěkně, Gabka vařila a my s Lukáškem jsme šli ven běhat. A odpoledne, když jsme zařídili karty v AT&T a pumpičku na kolo, jsme si byli prohlédnout v Santa Claře městský park a Lukášek si pohrál na dětském hřišti.

Gabka: Neděle je o něco zajímavější. Tentokrát autem jsme vyrazili na sever a přes San Francisco jsme projeli na druhou stranu Golden Gate, a protože ne všichni jsme ho zatím viděli zblízka, zastavili jsme a vrátili se pěšky na procházku. Bohužel skoro celý most tonul v husté mlze a od oceánu dost foukalo, a tak nedošel Radim s Lukáškem ani do třetiny. Já jsem se probojovala (s cílem získání lepší fotky) přesně do poloviny, ale ten den mi počasí prostě nepřálo.

Další cíl byl maják Point Bonita a nedaleké opevnění. To se Lukášovi líbilo. (Asi nejzajímavější byla mapa s hloupkou vody pod Golden Gate a zobrazením všech ztroskotaných lodí). Cestou zpět jsme udělali malé občerstvení (opravdu bylo jen malé, měli jsme pak brzo znova hlad) a projeli jsme kolem Golden Gate Park k moři. Tam jsme se chvíli poflakovali po pláži, okoukli Dutch Windmill (větrný mlýn) a pak vyrazili domů. Cestou zpátky Lukyno jako obvykle usnul a doma jsme odečetli 120 mil (cca 190 km) natočených při celkem malém výletě.

Pár novinek posledního týdne: teď už máme platební karty. Gabka svou aktivovala, já ne, protože tam mám zkomolené jméno (KUBACHI) a budu je muset popohnat, ať to vystaví pořádně. V bance se tvářili, že když na tom trvám, tak to udělají, ale jinak by to normálně fungovalo. Převedli jsme nějaké peníze z Čech (trochu se nám ulevilo, když fakt dorazily a my je na své stránce Bank of Amerika opravdu viděli připsané), ať máme jak zaplatit za byt. Peníze v USA se vypláceji obvykle dvakrát do měsíce nebo každých 14 dní, ale i tak teď potřebujeme nějaké peníze z Čech. Budeme investovat do zařízení (postele, sedačka, stůl a židle, mikrovlnka a televize atd), kupovat auto, platit nájem, elektřinu, plyn a další výdaje.

Příští týden bych měl získat social security number. To nám umožní domluvit zdravotní pojištění a následně budeme muset získat u doktora TB test pro Lukáše, bez kterého ho nepustí do školy. Tady se proti TB totiž neočkuje, protože se domnívají, že většina vakcín nemá dostatečnou účinnost. A tak se naopak testuje a pro jistotu se zřejmě nevěří ani vakcínám očkovaným například v ČR. Taky domluvíme termín zkoušek na DMV (místní dopravní inspektorát). Místní řidičák tu funguje jako občanka. Kdo jej nemá, musí pořád ukazovat pas a to je otrava. Zkouška se dělá podobně jako v ČR v autoškole - test otázek s výběrem odpovědi a,b,c,d a jízda (ve vlastním autě). (Gabka - mám z toho dost strach, i když si teď v tom zákonu snažím slabikovat, pochybuju, že pochopím zadání a při jízdě v autě se mnou nesmí být nikdo jiný než zkušební komisař, jak mu teda budu rozumět, co po mně chce udělat, to fakt netuším :-) ).

Žádné komentáře: