sobota 12. dubna 2008

Comcast a jiné služby

Od té doby, co jsme se přestěhovali do Los Altos, máme připojení k internetu a kabelovou televizi od firmy, která se jmenuje Comcast. Upřímně řečeno jsem z nich pěkně otrávený.

Začalo to instalací, kdy jsme marně čekali chlapíka, který nezvládl dorazit na domluvenou schůzku v sobotu dopoledne. A tak jsme volali a skrz plechovou hubu jsme se dovolali na podporu a domluvili jiný termín v pondělí. To už nás konečně připojili. Pak jsme zjistili, že nám nastavili příjem TV se spoustou kanálů v HD kvalitě. Za to si pochopitelně účtují spoustu peněz a vzhledem k tomu, jak často koukáme na bednu, jsme o to nestáli. A tak jsem si psal asi hodinu po internetu s jejich podporou, jak to udělat, aby to změnili.

Další story byla, když nám začalo zlobit připojení. Opět dlouhý hovor s jejich podporou, na konci kterého bylo jejich tvrzení, že u nich je vše v pořádku. Ano, oni nepřipouští potíže, nicméně řešení bylo nainstalovat na náš domácí WiFi router i na náš kabelový modem speciální firmware, který není pro běžné uživatele, ale jen pro zákazníky Comcastu, kde sítě holt asi nefungují správně podle standardů. Řešení, které podle mě 95% zákazníků nemůže zvládnout.

Další výpadek byl dnes odpoledne, když nám kvalita přenosové linky poklesla natolik, že internet se nechytal prakticky vůbec a televize ukázala jeden obrázek za každých několik sekund. A protože jsem nechtěl riskovat, že nikdo nic nebude řešit celý víkend, tak jsem statečně zavolal. 12 minut telefonování, abych se dozvěděl, že vědí, že v okolí je výpadek, že ho řeší a že nevědí, kdy to spraví. Aby mi tohle řekli, musel jsem znovu absolvoval martyrium voleb a čekání na operátora a opakovaného vysvětlování, co je můj problém. Proč panebože? Volám z čísla, které mají přiřazeno k naší smlouvě (sami ho používají k identifikaci), tak snad první co mi můžou říct je, že vědí, že naše lokalita má problém.

Opravdu mi není jasné, jaké prasárny tahle firma dělá se svou sítí. O tom, že blokují BitTorrent se taky ví, dokonce se o tom vede jakýsi soud. Vůbec mě to celkově zaráží, že v téhle oblasti ještě fungují. Po pravdě taky většina kolegů v práci používá něco jiného. Osobně mám výrazně lepší zkušenost s UPC v Praze, než s místními Comcastic službami.

Vůbec, služby většinou fungují. Ale ve chvíli, kdy je něco špatně, je potřeba se obrnit a očekávat boj s telefonem u ucha. Že jsme se marně snažili dobít kredit na telefon a po 45 minutách nám řekli, že upgradují systém a proto to nejde, mě opravdu vytočilo. Obzvlášť, když se mi AT&T mezitím několikrát snažilo nakukat, že telefonní číslo, na které chci dobíjet kredit, neexistuje. Opravdu trapné vzhledem k tomu, že právě z něj jsem jim volal. Nový počítačový systém je pak všeobecně oblíbená výmluva. Pán na hotelové recepci se ji taky chytal jako stébla. Bylo těsně po půlnoci a on měl problém udělat cokoliv. Tak složitá věc, jako ubytovaní nějakých lidí, mu působila opravdu potíže a tak se chytře vymluvil.

Žádné komentáře: