sobota 8. března 2008

Přenosný DVD přehrávač

Strávíme cestováním spoustu času a pro Lukáška je to o poznání větší otrava, když sedí v autě vzadu, než pro nás, co vpředu vidíme více kolem sebe. A proto jsme před cestou do Death Valley narychlo zakoupili přenosný přehrávač DVD, aby se Lukáš v autě aspoň trochu zabavil.

Koupili jsme nějaký kus od Sony s otočným displejem, který vypadal, že má slušný obraz. Navíc jsem před cestou do obchodu koukl na web, že tenhle model se dá upravit, aby byl "region free", tzn. aby přehrával jakékoliv DVD, bez ohledu na to, odkud pocházejí. Bohužel jsem koukl jen letmo a proto jsem nepostřehl, že americké kousky se nedají přesvědčit, aby byly takhle univerzální. A tak jsme na výletě měli pouze 2 DVD-ečka vlastní a postupně jsme si naštěstí několik vypůjčili od Hrochů. Prakticky vše, co jsme dovezli z ČR, nehrálo.

Krabička měla úspěch: Lukášovi se to moc líbilo. Jenže závěr byl, že tuhle nepovedenou musíme vyměnit za cosi, co přehraje i kotoučky, které jsme si dovezli z ČR. A tak jsem vyrazil vrátit, co jsme měli, s tušením, že v obchodě se pokusí uplatnit srážku 15% za vrácení, ale s odhodláním je ukecat. Po asi dvaceti minutách jsem považoval za úspěch, že vrátím DVD, které jsme k tomu dostali, dostanu za něj kredit, a ze zbytku holt odečtou ta procenta. Pak jsem ovšem dostal vráceno vše (hádám, že se to manažerce nepovedlo správně zadat) a byl jsem spokojen.

Samozřejmě zůstal úkol pořídit jiný kus. A tak jsem o něco zodpovědněji koukal na internetu, objednal na Amazonu vyhlédnutý LG a už máme náhradu doma. Tenhle jde odblokovat CD-éčkem, na které se vypálí správný program (lze najít šikovným vyhledávačem). Trochu mi zatrnulo, když program nešel spustit a následně nehrálo ani místní DVD. Po odstranění štítku s nápisem "remove before use" už bylo vše v pohodě a hraje všechno možné. Příště si dvakrát rozmyslím, jestli nakupovat u Sony.

Žádné komentáře: