sobota 22. března 2008

První dojmy

Prvních pár kilometrů na novém kole už mám najeto. Pro úplnost doplním, že pedály jsou Forté CR150 Road Pedal a boty Lake CX105. Google vám pomáhej, kdo chcete vidět, co jsou ty věci zač.

Prozatímní dojem je dobrý. Jenom vyměním sedlo za ten kousek, který jsem koupil na podzim. Ne, že by mně to překvapilo. Spíš jsem s tím počítal. Holt na sedlo má asi každý vlastní požadavky, tak se tam dá nějaké. Proč to rovnou nevynechají jako pedály? Trochu nezvyk jsou nové pedály. Jdou ztuha a protože bota má vůli, je potřeba nohu víc vyhnout. Navíc se do nich hůř trefuje než do SPD-ček, na které jsem zvyklý. Když bude nejhůř, tak se můžu vrátit ke starým pedálům a přemontovat "cleats" na botách.

Pak už samá pozitiva. Kolo jede jak má, všechno funguje jak má, celkově je to lepší svezení. Podobný rozdíl, jako když jsem vyměnil starou favoritku za CrMo rám. Řazení na brzdových pákách je prima a deset koleček vzadu taky. Trochu bude potřeba si zvyknout, jak to používat, a kdy měnit na převodníku, protože je to všechno jinak, ale s tím nebude problém. Momentálně chybí přendat košík na láhev a vyřešit problém jaký cyklocomputer. Garmin Edge 305 s GPS, měřením nadmořské výšky a tepovou frekvencí je moc pěkný. Jenže je to pořád kolem $300. To je dost peněz např. v porovnání s tím, kolik stojí celé kolo.

Doteď jsem letos najel popojížděním do práce necelých 500km. Teď už snad bude čas i na jiné výlety a bude to přibývat rychleji.

2 komentáře:

Bára a Tom Mikovi řekl(a)...

Radímek má novou hračku :-) hezký... ale jak mě na tom dojedeš cestou z Muřinkového vrchu na Bílý kříž, to tedy nevim :-)

davo řekl(a)...

ja pouzivam na silnicce spd-ecka z mtb, protoze mi prijde divne mit dvoje boty. ale je to jen otazka zvyku. jestli si chces nekdy v budoucnu poridit mtb, pak je lepsi mit spd.

re cyklocomputer - na silnicce je fajn videt jaky mas zrovna prevod (bez toho se treba ja casto dival coze to mam vzadu za prevod), ale mam pocit ze to ukazuji jen originalni campa a shimano pristroje. ja mam shimano flightdeck.

at to jezdi, d.