čtvrtek 4. září 2008

Google Chrome

Jeden zajímavý projekt, prohlížeč Chrome, je čerstvě venku a tak jsem mohl doma prozradit jeden malý úkol, který jsem dostal, zatímco Gabka s Lukášem byli ještě v Česku. Protože prohlížeč mají používat spousty uživatelů po celém světě, bylo potřeba jej lokalizovat do spousty jazyků a mezi nimi i do češtiny. To však bylo málo a chtěli jsme i pár tipů, aby lidi věděli proč by se jim zrovna Chrome mohl hodit. I tyhle věci se lokalizují a protože k nim chceme i zvuk, tak se opět hledat někdo, kdo to v Mountain View namluví česky. A tak tady máte pár funkcí prohlížeče Google Chrome, jak jsem je namluvil já.

Jestli máte Windows, tak si nový browser užijte. Jestli ne, máte smůlu.

4 komentáře:

Lukáš Vlček řekl(a)...

Chrome je určitě zajimavý počin a vlastně mi ani nepříjde, že by to bylo tak překvapivé, že Google vyvíjí vlastní browser. Ale zatím jsem neměl příležitost ho pořádně otestovat a ani nevím, zda se do toho mám hrnout. Problém vidím především v tom, že jako vývojář interních webových aplikací musím dbát na to, aby vše fungovalo v IE. Nějak si nedokážu představit, že by corporate IT department v dohledné době zařadil Chrome mezi podporované aplikace. A tak mám trochu obavy, aby se portfolio webových prohlížečů (a s tím i portfolio vývojových prostředků) nezačalo příliš diverzifikovat...

Bára a Tom Mikovi řekl(a)...

Oceňuji přerychlý start Chrome (oproti Firefoxu).
Pokud by všechny prohlížeče směřovaly ke standardu, není problém jejich diverzifikace, ovšem jak vidno, zcela se standardu nedrží ani Chrome (Acid3 "jen" 74%)

Bára a Tom Mikovi řekl(a)...

Jinak to máš fakt moc hezky namluvený...

Radim řekl(a)...

Re Acid3: stačí si přečíst článek na root.cz. Renderer je WebKit a jde jen o to, kdy tam bude nová verze.
K dominanci IE, a co s tím souvisí, se raději nebudu vyjadřovat.