čtvrtek 8. května 2008

Mapy Google česky

Česky mluvících lidí není v Google mnoho a zvláště pak jich není moc v Mountain View. Abychom se neztratili, máme svůj mailing list, na kterém si můžeme poradit nebo pomoct. Nedávno začala akce "hledá se hlas" pro několik klipů o Google Maps, které se právě lokalizovaly pro ČR. A protože se natáčelo právě v Mountain View, konkurence se zmenšila a dostal jsem šanci, dělat něco jiného než obvykle.



V kalendáři mi přibyla hodina pro natáčení a v mailu skripty s tím, co budu povídat. Nahrávalo se v profesionálním studiu. Pomohlo, že na moje povídání dohlížela Mariana. Kluci sice vyrábění videí rozumí, ale česky neumí, a tak dávala pozor, jestli mluvím normálně, jestli v textu nejsou kraviny, a dávala mi rady, co se musí opravit. Já se mezitím snažil. Zavřeli mě do malé, temné nahrávací komůrky. Na uši jsem nasadil sluchátka, ať slyším rady, pustil lampičku, ať vidím, co mám povídat, a pak se soustředil na povídání. Nakonec to zabralo přes dvě hodiny, protože některé kousky jsme nahrávali na několikrát, něco jsme předělali, a pak jsme poslouchali a vybírali, co je správně a co blbě.



Oznámení o spuštění českých map je dostupné na českém blogu Google.

Gabka
Mě od začátku přišlo legrační, že si vybrali Radima. Ale moc jsem mu to přála, zvlášť když jsem viděla, jakou z toho má radost. A výsledek mě příjemně překvapil. Je to fakt Radimův hlas a je na něm vidět, že určitě není školený mluvčí, ale namluvené je to hezky. Hned jsem to taky poslala zkritizovat Šťastlivkám. Holky psaly zpátky, že je to super a Radim vypadal, že ho chvála opravdu těší.

Žádné komentáře: