pondělí 6. září 2010

Služby v ČR

Začínám být pěkně otrávený.

Živnostenstký úřad. Návštěva první v pátek byla marná. Jen v pondělí a ve středu. Na stránkách praha5.cz to neumím najít, ale co čekat od radnice, proslavené osobou p. Jančíka. Návštěva druhá v pondělí byla mnohem zajímavější. Po vysedávání v čekárně jsem se dozvěděl, že můžu přijít znovu za třičvrtě hodiny až bude fungovat pokladna. Takže jsem opravil formulář, v klidu našel jednu geocache na uklidnění a dal si oběd. Vrátil jsem se, vyřídil a dozvěděl se, že si můžu přijít za týden. Dnes návštěva třetí, kde jsem si vyzvedl živnostenský list. Bohudík to bylo rychlé, protože se tamní uřednice ke mně opět chovala jak k nesvéprávnému spratkovi. Pokud s tou paní budu muset řešit více věcí, asi dojde na konflikt.

Raiffeisen Bank. Poprvé v pátek odpoledne jsem zjistil, že od čtyř hodin mají víkend a mám smůlu. Druhý pokus upravit nastavení účtu poté, co jsem změnil SIM a číslo, byl dnes. Jedna pobočka na Andělu přeplněná čekajícími lidmi, tak jsem šel do druhé. Běda, tam mi řekli, že můj účet vede pobočka v Dejvicích a já se prý budu muset vydat na druhý konec Prahy! Zkušebně jsem teď z domu zavolal na info linku, kde mi tvrdí, že takovou věc provedou na kterékoliv pobočce (koneckonců to tak bylo i na podzim s mým tehdejším novým číslem).

T-Mobile na Andělu je taky stále plný lidí (stejně jako krámky dalších operátorů opodál). Už to je odrazující. Patrně všichni hledají v jejich stále se měnících nepřehladných nabídkách cosi, co by jim aspoň trochu vyhovovalo. Pokud neřeší problémy s jejich službami. Datové přenosy jsou stále několikrát dražší než u virtuálního operátora v Německu a náš regulátor se tváří, že svou práci vykonává výborně, ačkoliv zde vytvořil oligopol a jen to odmítá přiznat.

V několika dalších obchodech mě deptal pocit nadřazenosti obsluhy. Namátkou prodavač v HTC store. Že Brusel vydal před dvěmi lety směrnici, díky které se mohou prodávat jen neblokované telefony, jsem nevěděl a pán ze mně udělal blbce. Uf. Nesledoval jsem a nezajímalo mě to. (Že se v Evropě musí na všechno vydat papír z Brusel je jiný průšvih.) On mi pak ještě tvrdil, že každý Androidový telefon má Sense UI a že se to nedá vypnout. Ojoj. U Garminu jsem se po dotazu na licence k mapám dostal do diskuse, ze které nešlo ven, a tak teď nevím jestli už mají v mapách dálnici do Ostravy, příp. jestli smazali neexistující úseky cesty do Ústí n. Labem nemluvě o opravách informací o jednosměrkách. Možná bych pak i koupil nové mapy. Přesto, že databáze POI je neskutečně bídná (nejbližší restaurace s asijskám jídlem z Ostravy je v Krakowě apod.).

Tak jsem se vyplakal. Mám co jsem chtěl. Však se na to byl před návratem upozorňován. Příště se pokusím být více pozitivní.

3 komentáře:

Slávek řekl(a)...

Bohuzel to je zdejsi kazdodenni realita :-(

Martin řekl(a)...

Ja bych to zas tak jednoznacne nevidel. Vzpominam si na navstevu Social Security uradu (jeste ze tam uz nemusim) a nebo i na DMV (pravda, pokud se clovek objedna elektronicky tak to jde, ale i tak ...).

Martin řekl(a)...

Jo a jeste jsem si vzpomel na prihodu kdyz jsem se snazil koupit letenky na ba.com na moji kreditku v nedeli vecer. Filutove tam maji takovy to secure by mastercard (nebot tak neco) a nikdo na zadny helpline mi nebyl schopnej poradit jak si to pro svoji kreditku enabluju. Ztravil jsem tim asi tak 90 minut volanim na hodne cisel (2x jsem se navic zacyklil), kdy si me prehazovala banka s kreditni firmou a dalsi firnou zarizujici tu security.

Nakonec vysledek? Vykaslal jsem se na to a koupil letenku pres orbitz (nastesti stala stejne ...).