úterý 14. dubna 2009

Notebook od Dellu

Tak mám zase co dělat. Pořídili jsme domů notebook a nějak to zas nefunguje, jak bych si představoval. Podařilo se dostatečně zmenšit partition, kterou zabírají Windows, abych mohl nainstalovat Linux. Jenomže Ubuntu8.10 nechodí uplně podle mých představ.

Nefunguje ani interní ani externí mikrofon. Fuj, Skype ve Windows si s tou potvorou poradí, ale například ani Google Talk si s tím neporadil. Co je platné, že video běží bez problému, když k telefonování chybí zvuk.

Druhá věc, která mi hodně vadí, je, že nejde změnit uživatele. Druhé XWindow se nepustí, jen pro jistotu zamrznou počítač. To se dá řešit přepnutím na open-source ovladače, jenže pak je to ukrutně pomalé.

Wi-fi karta funguje, akorát občas si dá pauzu třeba na 20 sekund. To může být taky routerem. A to už jsem podléhal iluzi, že se dá Linux používat bez problémů. A to nezmiňuju blbosti jako je nepodpora GPS-ek od Garminu (různé open source projekty to asi dokáží nahradit).

Doplnění: nainstaloval jsem Ubuntu9.04, které je už témeř hotové, a sláva, aspoň mikrofon začal fungovat. Sice se tváří, že je ztlumený, ale dělá co má. Přepínání uživatelů stále nefunguje ani s ovladači od ATI, které má zatím k dispozici jen Ubuntu tým. Taky jsem pustil test uspávání s potěšitelným výsledkem - vše běží hladce.

Žádné komentáře: